Saturday, November 27, 2010

Cinta Tiga Segi


Lagu ini pada satu ketika dahulu pernah menjadi lagu yang cukup popular dan sering menjadi bualan ramai termasuk turut manjadi tajuk utama sebuah akhbar tempatan.Pelbagai cerita sama ada fakta ataupun auta sekaligus menghangatkan lagi cerita ini. Walhal, semuanya cuma berasaskan sebuah lagu yang masih sampai sekarang tidak diketahui asal-usulnya. Hasil daripada kepopularitian lagu ini, beberapa artis tempatan di negara kita mengambil langkah untuk menyanyikan semula lagu ini.

Mengimbas kembali fakta yang tidak diketahui kebenaranya,fakta pernah mengaitkan seorang banduan yang bernama Hazwan telah menerima hukuman yang membawa beliau ke tali gantung kerana telah membunuh kekasih beliau yang telah menerima kembali cinta bekas kekasih lamanya. Di saat terakhir sebelum menerima hukuman di tali gantung beliau telah meminta melalui pegawai penjara sebuah gitar dan pita rakaman untuk meluahkan perasaan kekesalannya yang telah dilakukan sehingga terhasil lagu ini.

Namun cerita ini telah disangkal dengan fakta lain menyatakan Hazwan yang dimaksudkan adalah tidak benar dan penama tersebut tiada kait-mengait dengan kisah ini. Selain itu, budak yang berasal dari singapura yang bernama Ayie ketika itu berumur 13 tahun mendakwa bahawa lagu tersebut adalah hasil daripada ciptaannya.
Pelbagai dakwaan yang wujud menyebabkan sehingga kini masih terus lagu tersebut tidak diketahui pemiliknya. Disebalik kehangatan cerita lagu ini, maka telah terhasillah satu lagu yang seakan-akan menyerupai lagu tersebut namun telah diubah liriknya.

0 comments:

Post a Comment