Sunday, August 21, 2011

Pelik.. Wanita ni nak gemuk!!


Selalu kita dengar ramai wanita kat luar sana tu takut bila gemuk. Gemuk sikit je pun da rasa nak pitam. Dah mula lah taknak makan lah, nak berdiet lah, nak bersenam lah.. erm macam-macam.
Tapi hari ni artikel ni mengejutkan aku tentang wanita yang bernama Susanne Eman, 32, ni yang menginginkan berat badannya mencapai 730 Kilogram. pergh!!!! ini kalau jadi suami dia, mampus tak bernafas bila kena tindih..
Kini susanne memiliki berat 330 kilogram dan memerlukan 400 kilogram lagi untuk mencapai impiannya. Susanne yang berasal dari Arizona, Amerika Syarikat berharap mencapai separuh dari berat impiannya itu menjelang akhir tahun ini.
Ibu tunggal yang kini membesarkan dua anak itu percaya, dia kini benar-benar bersedia mengambil alih tempat Donna simpson, 43, dari New Jersey, sebagai wanita paling gemuk dunia. Berat donna yang dicatat dalam rekod dunia ialah 317.5 kilogram.
Disebabkan terlalu gemuk, menurut susanne dia bersama anak-anaknya akan ke pasar raya sekali sebulan dan menghabiskan sehingga 8 jam untuk memenuhkan 6 troli yang dibawa.
Meneritakan pengalamannya, susanne berkata. Dia mula memikirkan impiannya menjadi wanita paling gemuk di dunia selepas gagal mengawal dirinya daripada terus membesar secara semulajadi."Dua tahun lalu saya mencapai berat 222 kilogram selepas gagal dalam usaha menguruskan badan."sejak itu saya mula perasan dengan berat badan begitu, semakin ramai lelaki tertarik dan ia memang menyeronokkan," katanya.. yo la tuh susanne..aku rasa lelaki tertarik nek gelak je tengok camtuh..
Terakhir sekali mesej susanne, dia sebenarnya mahu mengubah tanggapan masyarakat bahawa badan gemuk adalah perkara yang buruk. Tiada salahnya jika berbadan besar dan kita perlu menerima keadaan orang lain seadanya.

8 comments:

Dhiya Fariza said...

this is so scary!

dhiera said...

dia ni frust sangat sebab tak dapat turun kan berat kot~

RAFIE HASSAN said...

kalau ikut cerita, lebih kurang mcm tu la Dhiera..

Ninie said...

Informative...love to read your blog. Kurang stress gelak..haha. Follow me too! http://thebeautyofsplendid.blogspot.com/

RAFIE HASSAN said...

thanx to support my blog...

budakijaupendek said...

euuww..
sapa nk gemok ??
haha

cik bulan said...

amboi..lekuk kaki dia tu..dah konpius bentuk camne..ahahaha,,

*maaf..terketawa plak..ngeh3

ubat gemuk said...

alamak yang ni dah gemuk melampau ni...

Post a Comment