Monday, August 29, 2011

Ramalan Cuaca Aidilfitri 2011

Negeri di utara dan pantai timur semenanjung serta ibu kota, Putrajaya, Selangor dan Negeri Sembilan dijangka meraikan Aidilfitri dalam suasana hujan yang diramal esok sehingga Rabu.

Jurucakap Jabatan Meteorologi Malaysia memaklumkan bahawa hujan berterusan itu bagaimanapun pada amnya tidak akan menyebabkan banjir.

malaysia weather maps and conditions"Akan tetapi kejadian banjir juga bergantung kepada kawasan di negeri terbabit," katanya.

Sementara itu, laporan pada laman web jabatan terbabit menyatakan Kedah, Kelantan, Terengganu, Selangor, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Putrajaya dan Negeri Sembilan mengalami hujan di beberapa tempat pada sebelah petang esok.

Negeri-negeri lain diramal mendung dengan ribut petir pula dijangka melanda Perak, Pahang dan Johor Timur pada sebelah petang, kata laporan itu.

Pahang dan Terengganu Selatan dijangka mengalami hujan di satu dua tempat manakala cuaca di tempat lain diramal baik pada sebelah malam.

Bagi umat Islam di Sabah dan Sarawak, mereka dijangka dapat meraikan Aidilfitri dalam keadaan cuaca baik pada sebelah pagi untuk tempoh dua hari akan datang.

Ribut petir diramal berlaku pada sebelah petang di Kuching, Samarahan, Miri, Limbang dan Kapit, manakala bahagian lain dijangka hujan, sementara cuaca di Sandakan, Tawau dan Kudat di Sabah diramal baik.

Maklumat dalam PDF:
[klik Disini]

1 comments:

ctk said...

arap2 rye kedua xujan..sbb nk g kubur..huhuhu...

pepown..selamat ary rye..thank 4 da info :)

Post a Comment